Pilates Gentle Flow (18+)

De DAT!school biedt ook lessen voor volwassenen aan. Lees hieronder meer over de Pilates Gentle Flow les van docent Reut Reiter en meld je aan via de roze knop! Deze lessen zijn ook te boeken via ClassPass en Onefit.

Lesinformatie

De les is gebaseerd op de principes van precieze en gecontroleerde bewegingen die de basis vormen van Pilates, maar zijn ontworpen met een iets lagere intensiteit dan een 'traditionele' Pilates-les. Niet alleen geschikt voor beginners en voor iedereen die de voorkeur geeft aan een zachtere training, maar ook voor iedereen die het plezier wil ervaren dat gepaard gaat met vertragen.

Het doel van de les is om de fysieke functie te helpen verbeteren, behouden of herstellen. De lessen omvatten veel mobiliteitswerk, samen met rek- en versterkingsoefeningen. Deze sessies zullen je helpen je houding, kernkracht en flexibiliteit te verbeteren, en er wordt ook veel aandacht besteed aan het verbeteren van je balans, aangezien dit zo'n belangrijk onderdeel is van de algehele gezondheid naarmate we ouder worden. Er zullen aanpassingen worden gegeven en geschikte oefeningen voor iedereen. Je wordt eenvoudigweg aangemoedigd om hard te werken en JOUW best te doen, wat dat ook mag zijn (vandaag). We streven ernaar dat de lessen sociaal, ondersteunend, leuk en vriendelijk zijn, waardoor je je over het algemeen beter voelt.

English
The class draws on the principles of precise and controlled movement that form the foundations of Pilates, but are designed to be slightly lower intensity than a 'traditional' Pilates class. Suitable not only for for beginners and but anyone who prefers a more gentle workout, as well as anyone who wishes to experience the pleasure that comes with slowing down.

The aim of the class is to help improve, maintain, or restore physical function and classes include lots of mobility work, along with stretching and strengthening exercises. These sessions will help you to improve your posture, core strength, and flexibility, and there is also a big focus on improving your balance as this is such an important part of overall health as we age.There will be adaptations given and suitable exercises for everyone. You’ll be simply encouraged to work hard and do YOUR best whatever that may be (Today). We aim for the classes to be sociable, supportive, fun and friendly, leaving you feeling overall better.

Voertaal: Engels en Nederlands

Locatie en bereikbaarheid
DAT!school, Buikslotermeerplein 101c, 1025 ET Amsterdam.
De ingang van de DAT!school bevindt zich naast restaurant Tjon Express. Parkeren kan voor de deur of bij de parkeerplaatsen rondom het Buikslotermeerplein. Er is betaald parkeren van maandag t/m zaterdag van 09:00-19:00 1,60 euro per uur (eerste 3 uur voor 1,60 euro). De locatie ligt op loopafstand van Metrostation Noord (Noord/Zuidlijn 52).
De DAT!school is gelegen op de eerste verdieping van ‘t Warderschip op het Buikslotermeerplein. Helaas is er geen werkende lift aanwezig. Heeft u assistentie nodig om de eerste verdieping te bereiken? Vermeld dat dan bij de opmerkingen op het inschrijfformulier. Dan ondersteunen wij u om de les toegankelijk te maken.

Lesdata
De lessen vinden plaats op vrijdagen van 13:00 - 14:00 uur.

De lessen zijn los van elkaar te volgen of als reeks.

Losse les €15,-
10 rittenkaart €125,-

Aanmelden kan via onderstaande roze knop.